Genom min mobilkamera

Två selfies
2017-03-04, 12.21: Kände mig on fleek och supermysig i kortkorta shorts och ulltröja. Hade tränat samma morgon också. 10/10.
 
2017-02-28, 19.29: Duschade hos mormor och morfar. Älskar fönstret. Underskattad grej det där med att ha något att titta ut på när man duschar. Och så har vi ju mörkret som får glaset att fungera som en spegel. 
 
Söndag 2017-03-26
15.05: Heldag i Blå Huset. Målar rummet en andra gång och Simon drog hela rollern med vit färg över ansiktet på mig. Huset är ett renoveringsprojekt och kommer fortfarande vara ett renoveringsprojekt vid flytten in.
 
Söndag 2017-03-26
22.15 & 22.18: Skarpnäck sover. Promenad med Tyra.
 
Lördag 2017-04-08
14.10: Amandas födelsedag och inflyttningsdagen. Här sitter jag, Simon, Amanda, Alva och Tyra och väntar på att flyttgubbarna ska bli färdiga så att vi kan gå in i värmen igen. I pappkopparna: Coca Cola Zero. Det Tyra vill ha: ett bröd Alva precis åt upp. Här satt jag och ritade världens fulaste Gorilla på appen Drawsomething. Den hade svans och såg ut som en björn.
 
14.22: Utsikten från rummet Ellis barn ska bo i. 5 minuter efter bilden togs somnade jag och Simon på soffmöbeln som är placerad till höger om Globen.
 
Söndag 2017-04-09
12.25: Jag vaknar bredvid Simon. Det är superblå himmel ute men vi bestämmer oss för att spendera hela dagen inne för att bara mysa. Kollade på 3 avsnitt av 13 reasons why och åt frukost.
 
Klockan 17 går vi ut till Bansjön och sitter där i någon timme. Ingen av oss är hungriga men klockan är snart sju så vi går till Tyresö centrum där vi beställer varsin pizza på Hörnet. Pizzan där är den godaste. Tjockt bröd och mycket fyllning. 10/10.
 
Måndag 2017-04-10
14.58: Går upp supertidigt och är inte trött alls. Jag och Simon vaknar en timme innan larmet ringer, gör frukost och äter i sängen till senaste Harry Potter. Jag tar bussen som går precis utanför honom och råkar gå av en station för tidigt; behöver sedan springa till Jungfruvägen för att hinna med bussen jag skulle byta till. I 50 minuter sitter jag med Tone och Felicia på 433 mot Stavsnäs. När vi kommer fram till Lovis häckar vi i 25 minuter inne på ICA. Köpte tillslut en stor röd paprika och en proteinbar. Båda var ganska ovärda.
 
När Anna-Ronja kommer med bussen 13.07 går vi först hem till Lovis och blir överraskade av hennes bjässe till hund. Senaste gången jag såg det lurviga fånet var i augusti då han fortfarande var en valp. Vi kokar pasta, dricker te och småpratar med Lovis mamma. Sedan går vi ut på en lång promenad till havet där vi sitter med våran matsäck och pratar och fotograferar.
 
På bussen hem pratar jag, Tone, Felicia och Ronja om sex, vänskaper, fucked up förhållanden och principer. 17.03 går jag av i Nacka Trafikplats och får skjuts hem av mamma.
 
 
Allmänt, Listor, Personligt | Fotograf, Fotografi, Photoshop, Resa, Resa till Mallorca, Resefotograf, Resefotografi, Resor, bra kärlekstips, collage, english blog, english list, fotoblogg, fotobloggare, fototips, golden rule, gyllene regeln, list, lista, lista på egenskaper, listblogg, listor, mobil, ny på blogg, rabatt, rabattkod, ung fotograf, vår | |
Upp