Tio dundertunes

Våren är ofta svår för mig och därför är musik alltid en no.1 support. Nu har en massa nya låtar fått bli en del av mina nyrenoverade spotifylistor. Here they come (OBS inte i nummerordning):

  1. Family and Genus - Shakey Graves
    Har lyssnat på den här så mycket på senaste tiden. Den är så jävla fkn härlig och passar till allt: Morgontrafik, kvällstrafik, plugg, promenader, solnedgångar, soluppgångar, röjkvällar, myskvällar. Älskar.
  2. We Will Run - Jens Kuross
    Supermysig låt som ändå är lite upbeat. Lyssnade på den här när jag stod på ett berg och tittade upp på himlen med måsarna som seglade ovanför mig. Det värmde på ryggen också för solen lös rakt på. Väldigt härlig. Lyssna på den och blunda.
  3. Spring - The Innocence Mission
    Kommer tänka på våren 2017 när jag hör denna på shuffle om några månader. Man kan liksom höra knopparna brista till den.
  4. She - Ella Grace
    Har jättelänge följt Ella Grace på sociala medier. Hon är en sån galen inspirationskälla och hon släppte musik för en vecka sen. Denna låt är så fin och bra för när man lutar huvudet mot rutan i kommunaltrafiken på morgonen. Den är också bra när det har regnat och asfalten doftar sådär som den gör bara då.
  5. Never lose your smile - Exist Strategy
    Om du gillar instrumental electronic är denna 10/10. Beatet är så galet skönt. För bästa upplevelse: Ligg ner, höj basen, ha hög volym och blunda. Eller typ gå på promenad och sjunk in i dina tankar. Bra bakgrundsmusik liksom.
  6. The Little things, Kasbo remix - Big Gigantic
    Ni vet såna där låtar som skulle vara det perfekta soundtracket till det liv man vill leva? Detta är en sån där låt. Föreställ dig fläktande hår, händer ovanför huvudet, nattbad, springa på gräs, skratt och härliga sommarkvällar. Lyssna på denna samtidigt. 
  7. Quelqu’un M’a Dit - Carla Bruni
    Skön promenadlåt. Funkar att gråta till, funkar att drömma till, funkar att dricka vin och prata med vänner till. Haft denna på min spellista i typ 3-4 år. Den fortsätter liksom alltid vara bra.
  8. Roll Up (feat. Marko Penn) - B.o.B.
    Låt dig inte avskräckas av artistnamnet!! Låten är fett skön och härlig; en sån som får dig att längta efter sommar.
  9. Blinded - Emmit Fenn
    En bra gråtlåt. När jag hade ångest sa Han till mig att blunda och tänka på stjärnorna. Denna låt är en bra låt att blunda och tänka på stjärnorna till. 
  10. Santa Monica Dream - Angus & Julias Stone
    När jag lyssnar på den här blir jag alldeles varm och geggig i hjärtat. Hörde den första gången när jag låg i sängen och såg in i Hans ögon. Bara med ljuset från gatlyktorna utanför kunde vi urskilja varandra men det var precis perfekt ändå. 
 
 
Allmänt, Listor | Båttur, Fotograf, Fotografi, Mallorca, Photoshop, Resa, Resa till Mallorca, Resefotograf, Resefotografi, Resor, Sollér, Spanienresa, Toreint de Pareis, amatörfotograf, arrow, bra kärlekstips, canon 6d, canonfotograf, engelska, engelskt, engelskt inlägg, english, english blog, english list, english post, espesso house, fotoblogg, fotobloggare, fototips, golden rule, gyllene regeln, höstinspiration, höstlista, hösttips, inlägg på engelska, kusin, kärlek, kärleksexpert, kärlekstips, list, lista, lista på egenskaper, listblogg, listor, musik, musikförslag, ny på blogg, passionerad, personligt, pil, rabatt, rabattkod, solnedgång, sommar, sommarbilder, sommarlista, stockholms skärgård, svensk solnedgång, svensk sommar, tips, tynningö, ung fotograf, vad jag vill ha i killar | |
Upp