Kärleksbrev

Säg vad man vill om min pojkvän men han är den finaste som finns. Just gonna put it out there. Ber inte om ursäkt. För vem säger "jag kommer sakna dig så mycket" i halvsömnen när jag viskar i örat att jag ska till ICA en snabbis? Han gör det och han är någon av de finaste jag vet.
 
Här är en samling av texter jag skrivit om honom:
 
 
KÄRLEKSBREV FRÅN CYPERN
 

Det bubblar av kärlek i hela mig
Därinne kokar det lite grann
I luften under fläkten tänker jag på dig
I den fyrtiogradiga värmen tänker jag på dig
Himlen är blå varje dag min kära
Den får mig inte att tänka på dina ögon men
Växterna som klättrar upp längs husfasaderna får det

När min fot sjunker ner i sanden under ytan tänker jag på det vi har
När mina fötter rusar över stranden för att inte brännas tänker jag på det vi hade och har tagit oss förbi

Det bubblar av kärlek i hela mig
Därinne kokar det lite grann
Du sätter igång en värme inom mig
Tusentals kilometer från dig och den värmen
Påminner och ter sig
Även på utsidan

NATTEN TILL DEN 26 JUNI

Vaknade flera gånger inatt av att du höll om mig så hårt att jag inte kunde andas. Det var så varmt och jag höll om dig också och du viskade till mig varje gång jag öppnade ögonen att du älskade mig så mycket och att jag var magisk. Jag svarade dig och du bad om ursäkt för att du väckt mig och jag sa att det inte gjorde någonting för det är bara mysigt. Vi håller om varandra och kysser varandra och Slussar in och ut ur sömnen. Jag kysser din hals och dina axlar och din rygg och dina kinder och du fortsätter säga att du älskar mig så mycket och jag säger att jag älskar dig med och du säger att du älskar mig mer. Jag vaknade flera gånger inatt och varje gång höll vi om varandra hårdare och inte en enda gång släppte vi taget.

2017-04-09

Sitter på tunnelbanan
“Nästa Gullmarsplan”

Tänker på din rygg
Hur mina kyssar
Ska måla den
I nyanser av eld

Tänker på dina ögon
När de ser på mig
Hur de glänser
Och reflekterar ljuset från gatlampan
Hur jag vill krypa ihop i ljuset där

Väntar på bussen
“807 mot Svartbäcken 9 minuter”

Spänner in magen
För att vara så vacker som bara möjligt 
för dig
Har halsduken över ansiktet
För att inte klaga lika mycket över kylan
När jag kommer fram

Tänker på dina varma händer
Dina lår
Dina vader
Hur jag med mina kalla fingrar
Känner din kropp
Hur jag med mina kalla fötter
Ger dig gåshud
Men där mellan dina vader där jag
Pressat in tårna
Placerar du mina fötter ordentligt
För att värma mig
Så mycket du kan

Tänker på dina armar
Hur de håller om mig
Hur jag kysser dina händer
Och vill ha så mycket av dig
Mina läppar
Hela dig

VI NU

Jag lovar i nuet
Att vi är för alltid
Och även om det tar slut
Så lovar jag nu
Att vi finns för alltid
Vad vi är
Kommer alltid varit
Att jag Älskar dig nu
Kommer aldrig försvinna

 

 
Allmänt, Personligt, Tankar | bra kärlekstips, dikter, kärleksbrev, min poesi, poesi, pojkvän | |
Upp